April 28, 2012

Ichito's 'flap' pt.2

 Hi all!

Today after dinner I decided to hand-paint the design on that 'flap' thingy. So first of I needed to have a reference picture of Ichito at hand and I also happen to know what those designs actually are supposed to be - higanbana - aka spiderlily.

Lycoris Radiata
Ichito reference
 So knowing what I'm actually trying to paint is a little bonus. But I drew mostly according to the character reference and some artistic freedom.. because it would have peen a major pain in the ass to draw every damn flower and line exactly the same.
I did iron the fabric prior to painting so it was wrinkle-free. So yeah, here is today's progress photos and please excuse the crappy lighting again, the colors get a bit fucked up.

Sketched some "base flowers" on the fabric.
Started painting...
Painted some more...
Started doing the lines...
More lines. Half of it done pretty much.
Other half done and started painting the bottom "rings"...
Finished!
I didn't count the time but I think it took me around 4-5 hours to finish. Urgh. I'm sick of drawing lines now. XD Now I just need to sew together the front and back piece at the sides and fix the edges and probably add a lining to the front's backside.
Ah... now I've earned myself some chips and a bottle of påskmust. lol

Bye bye!

10 comments:

  1. Oi, ompa hienosti maalattu printti! Itse vihaan printtausta, ei vaan kärsivällisyys kestä xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Ja joo tiedän tunteen, mullaki meinas lopussa tulla jo korvista ulos. XD Ei kyl heti haluta tehä uudestaan. lol

      Delete
  2. Näyttää upeelta! Vaatinu varmasti kärsivällisyyttä, vaiks maalaaminen on kyl kivaakin. Oot todellaki ansainnu sipsit ja pääsiäisjuoma-limsa-juttus. xD

    (Huomasin muuten vast nyt, et Ichitolla on toi gi väärinpäin, silleen ku kuolleilla. Tosin sehän oli jonkunlainen henki/demoni?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ja olen kyllä! xD

      (Joo sillä on kimonot väärinpäin koska.. ööh.. siis se on sillee kuolematon henki ja käyttää ruumiita pysyäkseen maan pinnalla tai sillee.. lolenosaselittää.fi xD)

      Delete
  3. Wow awesome! Its looks really nice! :D Wish I could paint that good..

    ReplyDelete
  4. Mycket fint gjort och yay för artistisk freedom =D
    Tycker det är bra att har lite frihet i cosplay speciellt när det gäller du gör där måla.

    ReplyDelete
  5. Siistiä jälkeä tuli! <3 Hieno lopputulos palkitsee pitkän työn jälkeen x)

    ReplyDelete
  6. It looks great! I´m a bit jelly xD

    But yeah, I´m sure that´ll be an awesome (obscure) cosplay!

    ReplyDelete
  7. Oih shiitä tuli niin upea!!!! näyttää iha oikealta!!! oijoi siitä tulee niin hienoa cossi!!!

    Ja mulla alkaa tulla paineita sen Miku cossin kanssa nyt -___-

    ReplyDelete
  8. Really cool! Makes me want to draw/paint spider lilies too, lol.

    ReplyDelete

Consider dropping me a comment if you enjoyed this post. (´∀`○)
Maybe you got inspired, learned something new or you have some other things you want to tell me? Don't hesitate if you have something to say – I'd love hearing from you! ♥ Psst, I read everything even if I don't always answer ~