April 16, 2012

Porukka Kasaan!

Okay, so today I joined the Porukka Kasaan!'s Sengoku Basara cosplay group for 2013. I signed up as Masamune Date and I'm already excited! I'll be cosplaying Date already next year, I feel like throwing a party! 8D I had planned to cosplay him someday and preferably in a group (better that way and more inspiring) so I jumped at this chance!

I have planned to do the more detailed game version... oh my god chainmail. <3

Game version Masamune Date
Oh sweet. Now only to start making his outfit in good time.. it will certainly prove to be quite a different challenge. Yay for armor making, always wanted to learn how to do armor and now I get motivated to do so!

11 comments:

  1. Sounds interesting and it will be interesting to see how you will do this cosplay =D

    ReplyDelete
  2. Isn't armor really heavy? Especially plate armor, which that seems to be. Even if you make it out of aluminum, instead of the regular steel or iron, it'll be tough walking around in all day. And you'll need a layer underneath, for several reasons.. I would suggest that you start walking around in weights.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I've thought about the fact it will probably be a heavy costume. I'll try to make it out of lighter materials but we'll see how it goes. Thanks for the heads up.

      Delete
    2. Welcome. What sort of materials? Also, just in case you didn't understand what I said by a layer underneath, I ment a layer of cloth.

      Delete
  3. Yeye mahtavaa että pääsit mukaan!!!! <3<33 siitä tulee niin mahtavaa!

    ReplyDelete
  4. Toivon vaan että saat tuon hikkikaapin valmiiks ajoissa, aika tiukka cossi. Mutta onnea!

    ReplyDelete
  5. Coolilta näyttää! (Paaaljon miekkoja~)

    Ja rengaspanssari on painava. Mul on sellanen keskiverto bändipaidan kokonen rengaspanssari ja kyl se nyt pari kolme kiloa painaa (Ja oli aikaavievää tehdä). Mut ehkä sen vois tehä jostain kevyemmästäkin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No miekkoja on ihan riittävästi. xD Toivottavasti mutsi ei tapa mua ku sen mielestä mulla on jo liikaa miekkoja... *köhjotaki14kainiitätällähetkelläonköh*

      Joo tiedän että se on painava. Ja ku pitää olla pitkähihainen... o.o Onks niitä hankala tehdä ja viekö kauheest aikaa? Ku olen miettinyt että pitäiskö sen ostaa vai tehdä itse.

      Delete
    2. Mun porukat ei varmaan oo yhtään perillä mun cossien määrästä. xD

      Tekeminen ei sinänsä oo kovin vaikeeta, mut kyl mul aika kauan meni. En toisaalta silleen tosi intensiivisesti tehny sitä, mut silti... Mä mietin, et näkyykö siitä ees muuta ku hihat? Et tartteeko sen välttämättä olla niin pitkä, kuhan hihat on ja jotain mikä pitää ne hihat kiinni toisissaan/paikoillaan. (lol sellanen just ja just napapaidan mittanen panssari...)

      Delete
    3. No ei mun äitikään tiedä kaikista mun cosseista... esimerkiks sillä ei oo vielä hajuakaan Saitou cossista. XD Mä aina testailen cosseja ku olen yksin kotona, olen tosi ovela paska. 8D

      Joo sitä mä tässä kans aiemmin mietin ku ei näy ku hihat minusta niin turhaa on melkein alkaa tekemään täyspitkää kai? (megalol indeed...)

      Delete
  6. This looks really awesome! DAMN U! I feel like watch that anime just cuz you linked my that song. ><' But I like to see what this is coming XD I also lvev to make armor someday too but yeaa must for my future Taki cosplay heh. XD;

    ReplyDelete

Consider dropping me a comment if you enjoyed this post. (´∀`○)
Maybe you got inspired, learned something new or you have some other things you want to tell me? Don't hesitate if you have something to say – I'd love hearing from you! ♥ Psst, I read everything even if I don't always answer ~